Föreningen

BK-46 är en relativt liten fotbollsförening med ca 200 registrerade spelare. Vi försöker aktivt hitta verksamhetsmodeller där barnen och familjerna själva kan välja hur mycket man vill satsa på fotboll.

En del vill satsa jättemycket och spela tävlingsfotboll andra tycker att fotboll är en hobby bland andra. Hos oss skall båda inriktningarna vara möjliga.

FOTBOLL FÖR ALLA

En av kärnpunkterna i föreningens värderingar är ”Respekt”. Denna slogan används också av det internationella fotbollsförbundet FiFa. I vårt fall betyder det att vi vill bemöta spelare, tränare, föräldrar, domare och motståndarlagen på samma sätt som vi själva vill bli bemötta, dvs. sakligt, positivt och uppmuntrande. Detta oavsett ålder, kön eller ras. Alla är hjärtligt välkomna i BKs fotbollsfamilj. BK-46 har som vision att alla barn och ungdomar i närområdet som vill spela fotboll ska få möjlighet till det oavsett fotbollsbakgrund, ambition eller ekonomiska resurser. Vi vill kunna erbjuda alla våra spelare en extremt bra, anpassad och komplett fotbollsutbildning på hög nivå men även uppfostra goda och välmående medmänniskor med en stark självkänsla och ett gott självförtroende.